 
- 
        
    Artykuł archiwalny  2012-07-03 12:18:01 Przedmiot Działalności i kompetencje
 
 Zakres obowiązków:
 PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI I KOMPETENCJE:
 
 Przedmiotem działania Domu jest świadczenie usług:
 
 1. w zakresie potrzeb bytowych zapewniając:
 a) miejsce zamieszkania, 2. opiekuńczych polegających na:
 b) wyżywienie,
 c) odzież i obuwie,
 d) utrzymanie czystości,
 a) udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych, 3. wspomagających polegających na:
 b) pielęgnacji,
 c) niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych,
 a) umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej, 
 b) podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu mieszkańców,
 c) umożliwieniu zaspokajania potrzeb religijnych i kulturalnych,
 d) zapewnieniu warunków do rozwoju samorządu mieszkańców,
 e) stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
 f) działaniu zmierzającym do usamodzielniania mieszkańca
 w miarę jego możliwości,
 g) pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi
 w umożliwieniu podjęcia pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,
 h) zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
 i) pokryciu, w miarę możliwości mieszkańcowi
 nie posiadającemu własnego dochodu, wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku w kwocie nie przekraczającej
 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 37 ust. 5 ustawy,
 j) zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,
 k) sprawnym załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców.
 ZADANIA WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH DZIAŁÓW
 
 1. Podstawowym zadaniem wszystkich działów i wszystkich pracowników zatrudnionych w Domu jest zapewnienie mieszkańcom warunków życia zbliżonego w maksymalnym stopniu do warunków domu rodzinnego,
 w którym każda z zamieszkujących osób odczuwa atmosferę ciepła rodzinnego, życzliwości i wzajemnego zaufania.
 2. W szczególności wszystkie działania mają zapewnić zaspokojenie potrzeb bytowych,osobowych, zdrowotnych, opiekuńczych, kulturalnych i religijnych mieszkańców w sposób i w stopniu umożliwiającym im godne życie.
 3. We wszystkich poczynaniach obowiązkiem każdego pracownika
 jest gospodarne, racjonalne i celowe wykorzystanie środków będących
 w dyspozycji Domu.
 4. W domu działają zespoły terapeutyczno - opiekuńcze, powoływane przez Dyrektora, składające się w szczególności z pracowników Domu. Do zadań tych zespołów należy opracowywanie indywidualnych planów wspierania Mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami Domu ich realizacja.
 5. Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania Mieszkańców koordynuje pracownik Domu , zwany " pracownikiem pierwszego kontaktu" wskazany przez Mieszkańca i organizację pracy Domu. Pracownicy pierwszego kontaktu działają w ramach zespołów terapeutyczno - opiekuńczych.
 6. Pracownik pierwszego kontaktu reprezentuje interesy Mieszkańców wobec zespołów terapeutyczno-opiekuńczych i innych pracowników Domu. Ponadto służy mieszkańcom radą, pomocą oraz pomaga w drobnych sprawach życia codziennego .w razie stwierdzenia nieprawidłowości podejmuje interwencję i informuje o nich Dyrektora Domu.
 7. Członkami zespołu opiekuńczo - terapeutycznego mogą być również wolontariusze, stażyści i praktykanci, jeżeli pracują bezpośrednio
 z mieszkańcami Domu.
 
 ZAKRESY DZIAŁANIA POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁÓW
 
 1. Dział opiekuńczo – wspomagający zapewnia zaspokojenie codziennych potrzeb mieszkańców w zakresie:
 1) pielęgnacji – z karmieniem, ubieraniem, myciem i kąpaniem osób, które nie mogą samodzielnie wykonywać tych czynności, oraz obejmuje:
 2) umożliwiania Mieszkańcom korzystanie ze świadczeń zdrowotnych poprzez zgłaszanie wizyt lekarskich, badań laboratoryjnych, przewozów do placówek służby zdrowia zobowiązanych do udzielenia usług medycznych zgodnie
 z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
 3) wyposażenie pomieszczeń mieszkalnych i socjalnych
 w niezbędne meble i sprzęty, pościel i bieliznę pościelową oraz środki utrzymania higieny osobistej,
 4) wyżywienia, w tym również dietetycznego według wskazań lekarza,
 5) terapii zajęciowej,
 6) organizacji życia kulturalnego, religijnego, rozrywek, oświaty
 i rekreacji,
 7) spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu oraz opieki
 w czasie zorganizowanych zajęć poza Domem.
 8) poznanie osobowości i zainteresowań mieszkańców, 2. Dział Administracyjno – Gospodarczy zapewnia właściwą bazę materialną funkcjonowania Domu i jego obsługi administracyjnej w zakresie:
 9) pomaganie mieszkańcom w rozwiązywaniu problemów,
 10) współpracę z lekarzami,
 11) prowadzenie terapii zajęciowej,
 12) prowadzenie obowiązującej dokumentacji,
 13) organizowanie czasu wolnego Mieszkańcom,
 14) utrzymywanie kontaktów z rodzinami Mieszkańców Domu i innymi osobami interesującymi się Mieszkańcami,
 15) zapewnienie warunków godnego umierania i sprawienia zmarłemu Mieszkańcowi pogrzebu zgodnego z jego wyznaniem.
 1) bieżącej konserwacji oraz remontów obiektów Domu 3. Dział finansowy obejmuje sprawy wchodzące w zakres :
 i wyposażenia technicznego,
 2) technicznego i materiałowego zaopatrzenia Domu,
 3) właściwej eksploatacji maszyn, urządzeń, instalacji i obiektów stanowiących wyposażenie Domu,
 4) bieżącej konserwacji oraz remontów obiektów Domu
 i wyposażenia technicznego,
 5) ochrony mienia Domu przed zniszczeniem, kradzieżą, itp.
 6) planowania i realizacji zapotrzebowania Domu na:
 - artykuły żywnościowe, 7) spraw transportu,
 - odzież i bieliznę osobistą oraz pościelową,
 - paliwa,
 - środki czystości i dezynfekcyjne,
 - artykuły gospodarcze,
 8) spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,
 9) prowadzenia ksiąg inwentarzowych,
 10) przygotowywania projektów zmian organizacyjnych,
 11) prowadzenia spraw BHP,
 12) prowadzenia spraw organizacyjno – kadrowych.
 13) sporządza analizy i sprawozdania
 1) opracowuje budżet i plan finansowy Domu, 4. Zakres działania pracownika socjalnego obejmuje:
 2) wykonuje i kontroluje wykonanie budżetu,
 3) rejestruje fundusz płac,
 4) prowadzi rozliczenie Domu z innymi podmiotami,
 5) rozliczeń depozytów mieszkańców,
 6) nadzór i kontrola kasy domu
 7) gospodarki środkami finansowymi oraz działań zmierzających do uzyskania środków ,
 8) spraw płacowych pracowników,
 9) przestrzeganie tajemnicy państwowej.
 - poznawanie osobowości i zainteresowań mieszkańców, 5. Samodzielne stanowiska:
 - pomaganie mieszkańcom w rozwiązywaniu problemów, dokonywanie zakupów itp.
 - współpracę z lekarzami i zespołami terapeutyczno - opiekuńczymi,
 - współpracę z osobami zajmującymi się terapią zajęciową
 i organizacyjną czasu wolnego Mieszkańców,
 - współpracę z pracownikami pierwszego kontaktu,
 - prowadzenie akt osobowych Mieszkańców,
 - inne zadania szczegółowo ujęte w zakresie czynności.
 - podjęcie działań zmierzających do wyznaczenia przez
 Sąd opiekuna prawnego dla osób ubezwłasnowolnionych,
 -współpracę z instytucjami samorządowymi i organizacjami pozarządowymi na rzecz domu Pomocy Społecznej
 i Mieszkańców,
 - obligatoryjne przestrzeganie przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego , Kodeksu rodzinnego i Opiekuńczego oraz innych obowiązujących przepisów prawa.
 1) zakres działania radcy prawnego określony jest przepisami ustawy z dnia 6 lipca 1982 r.o radcach prawnych ( t.j.Dz.U. Nr 10, poz. 65 z 2010 roku) 
 2) zakres działania kapelana określa Kuria Biskupia,
 3)zakres działania psychologa i inspektora BHP szczegółowo określają zakresy czynności
 4)zakres działania specjalisty obejmuje :
 - prowadzenie spraw osobowych 
 - nadzór nad dyscyplina pracy
 - przestrzeganie regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy
 - przygotowywanie projektów regulaminu organizacyjnego i
 regulaminu pracy
 - inne zadania szczegółowo określone w zakresie czynności.Informacje o artykuleAutor: Zredagował(a): Data powstania: 03.07.2012 12:18 Data ostatniej modyfikacji: 31.07.2018 11:06 Liczba wyświetleń: 3110 ArchiwumLp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował 1 Przedmiot Działalności i kompetencje 31.07.2018 11:06 Ryszard Olek 2 Przedmiot Działalności i kompetencje 31.07.2012 11:18 Adam Olek 3 Przedmiot Działalności i kompetencje 03.07.2012 12:18 
 


 
	






