-
Artykuł archiwalny
2012-07-03 12:18:01
Przedmiot Działalności i kompetencje
Zakres obowiązków:
PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI I KOMPETENCJE:
Przedmiotem działania Domu jest świadczenie usług:
1. w zakresie potrzeb bytowych zapewniając:
a) miejsce zamieszkania,
2. opiekuńczych polegających na:
b) wyżywienie,
c) odzież i obuwie,
d) utrzymanie czystości,
a) udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
3. wspomagających polegających na:
b) pielęgnacji,
c) niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych,
a) umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
b) podnoszeniu sprawności i aktywizowaniu mieszkańców,
c) umożliwieniu zaspokajania potrzeb religijnych i kulturalnych,
d) zapewnieniu warunków do rozwoju samorządu mieszkańców,
e) stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
f) działaniu zmierzającym do usamodzielniania mieszkańca
w miarę jego możliwości,
g) pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi
w umożliwieniu podjęcia pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,
h) zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
i) pokryciu, w miarę możliwości mieszkańcowi
nie posiadającemu własnego dochodu, wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku w kwocie nie przekraczającej
30% zasiłku stałego, o którym mowa w art. 37 ust. 5 ustawy,
j) zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,
k) sprawnym załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców.
ZADANIA WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH DZIAŁÓW
1. Podstawowym zadaniem wszystkich działów i wszystkich pracowników zatrudnionych w Domu jest zapewnienie mieszkańcom warunków życia zbliżonego w maksymalnym stopniu do warunków domu rodzinnego,
w którym każda z zamieszkujących osób odczuwa atmosferę ciepła rodzinnego, życzliwości i wzajemnego zaufania.
2. W szczególności wszystkie działania mają zapewnić zaspokojenie potrzeb bytowych,osobowych, zdrowotnych, opiekuńczych, kulturalnych i religijnych mieszkańców w sposób i w stopniu umożliwiającym im godne życie.
3. We wszystkich poczynaniach obowiązkiem każdego pracownika
jest gospodarne, racjonalne i celowe wykorzystanie środków będących
w dyspozycji Domu.
4. W domu działają zespoły terapeutyczno - opiekuńcze, powoływane przez Dyrektora, składające się w szczególności z pracowników Domu. Do zadań tych zespołów należy opracowywanie indywidualnych planów wspierania Mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami Domu ich realizacja.
5. Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania Mieszkańców koordynuje pracownik Domu , zwany " pracownikiem pierwszego kontaktu" wskazany przez Mieszkańca i organizację pracy Domu. Pracownicy pierwszego kontaktu działają w ramach zespołów terapeutyczno - opiekuńczych.
6. Pracownik pierwszego kontaktu reprezentuje interesy Mieszkańców wobec zespołów terapeutyczno-opiekuńczych i innych pracowników Domu. Ponadto służy mieszkańcom radą, pomocą oraz pomaga w drobnych sprawach życia codziennego .w razie stwierdzenia nieprawidłowości podejmuje interwencję i informuje o nich Dyrektora Domu.
7. Członkami zespołu opiekuńczo - terapeutycznego mogą być również wolontariusze, stażyści i praktykanci, jeżeli pracują bezpośrednio
z mieszkańcami Domu.
ZAKRESY DZIAŁANIA POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁÓW
1. Dział opiekuńczo – wspomagający zapewnia zaspokojenie codziennych potrzeb mieszkańców w zakresie:
1) pielęgnacji – z karmieniem, ubieraniem, myciem i kąpaniem osób, które nie mogą samodzielnie wykonywać tych czynności,
oraz obejmuje:
2) umożliwiania Mieszkańcom korzystanie ze świadczeń zdrowotnych poprzez zgłaszanie wizyt lekarskich, badań laboratoryjnych, przewozów do placówek służby zdrowia zobowiązanych do udzielenia usług medycznych zgodnie
z przepisami o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
3) wyposażenie pomieszczeń mieszkalnych i socjalnych
w niezbędne meble i sprzęty, pościel i bieliznę pościelową oraz środki utrzymania higieny osobistej,
4) wyżywienia, w tym również dietetycznego według wskazań lekarza,
5) terapii zajęciowej,
6) organizacji życia kulturalnego, religijnego, rozrywek, oświaty
i rekreacji,
7) spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu oraz opieki
w czasie zorganizowanych zajęć poza Domem.
8) poznanie osobowości i zainteresowań mieszkańców,
2. Dział Administracyjno – Gospodarczy zapewnia właściwą bazę materialną funkcjonowania Domu i jego obsługi administracyjnej w zakresie:
9) pomaganie mieszkańcom w rozwiązywaniu problemów,
10) współpracę z lekarzami,
11) prowadzenie terapii zajęciowej,
12) prowadzenie obowiązującej dokumentacji,
13) organizowanie czasu wolnego Mieszkańcom,
14) utrzymywanie kontaktów z rodzinami Mieszkańców Domu i innymi osobami interesującymi się Mieszkańcami,
15) zapewnienie warunków godnego umierania i sprawienia zmarłemu Mieszkańcowi pogrzebu zgodnego z jego wyznaniem.
1) bieżącej konserwacji oraz remontów obiektów Domu
3. Dział finansowy obejmuje sprawy wchodzące w zakres :
i wyposażenia technicznego,
2) technicznego i materiałowego zaopatrzenia Domu,
3) właściwej eksploatacji maszyn, urządzeń, instalacji i obiektów stanowiących wyposażenie Domu,
4) bieżącej konserwacji oraz remontów obiektów Domu
i wyposażenia technicznego,
5) ochrony mienia Domu przed zniszczeniem, kradzieżą, itp.
6) planowania i realizacji zapotrzebowania Domu na:
- artykuły żywnościowe,
7) spraw transportu,
- odzież i bieliznę osobistą oraz pościelową,
- paliwa,
- środki czystości i dezynfekcyjne,
- artykuły gospodarcze,
8) spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,
9) prowadzenia ksiąg inwentarzowych,
10) przygotowywania projektów zmian organizacyjnych,
11) prowadzenia spraw BHP,
12) prowadzenia spraw organizacyjno – kadrowych.
13) sporządza analizy i sprawozdania
1) opracowuje budżet i plan finansowy Domu,
4. Zakres działania pracownika socjalnego obejmuje:
2) wykonuje i kontroluje wykonanie budżetu,
3) rejestruje fundusz płac,
4) prowadzi rozliczenie Domu z innymi podmiotami,
5) rozliczeń depozytów mieszkańców,
6) nadzór i kontrola kasy domu
7) gospodarki środkami finansowymi oraz działań zmierzających do uzyskania środków ,
8) spraw płacowych pracowników,
9) przestrzeganie tajemnicy państwowej.
- poznawanie osobowości i zainteresowań mieszkańców,
5. Samodzielne stanowiska:
- pomaganie mieszkańcom w rozwiązywaniu problemów, dokonywanie zakupów itp.
- współpracę z lekarzami i zespołami terapeutyczno - opiekuńczymi,
- współpracę z osobami zajmującymi się terapią zajęciową
i organizacyjną czasu wolnego Mieszkańców,
- współpracę z pracownikami pierwszego kontaktu,
- prowadzenie akt osobowych Mieszkańców,
- inne zadania szczegółowo ujęte w zakresie czynności.
- podjęcie działań zmierzających do wyznaczenia przez
Sąd opiekuna prawnego dla osób ubezwłasnowolnionych,
-współpracę z instytucjami samorządowymi i organizacjami pozarządowymi na rzecz domu Pomocy Społecznej
i Mieszkańców,
- obligatoryjne przestrzeganie przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego , Kodeksu rodzinnego i Opiekuńczego oraz innych obowiązujących przepisów prawa.
1) zakres działania radcy prawnego określony jest przepisami ustawy z dnia 6 lipca 1982 r.o radcach prawnych ( t.j.Dz.U. Nr 10, poz. 65 z 2010 roku)
2) zakres działania kapelana określa Kuria Biskupia,
3)zakres działania psychologa i inspektora BHP szczegółowo określają zakresy czynności
4)zakres działania specjalisty obejmuje :
- prowadzenie spraw osobowych
- nadzór nad dyscyplina pracy
- przestrzeganie regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy
- przygotowywanie projektów regulaminu organizacyjnego i
regulaminu pracy
- inne zadania szczegółowo określone w zakresie czynności.Informacje o artykule
Autor: Zredagował(a): Data powstania: 03.07.2012 12:18 Data ostatniej modyfikacji: 31.07.2018 11:06 Liczba wyświetleń: 2864 Archiwum
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował 1 Przedmiot Działalności i kompetencje 31.07.2012 11:18 Adam Olek 2 Przedmiot Działalności i kompetencje 03.07.2012 12:18